Společnost Spotify je investorské veřejnosti dobře známá: nabízí služby streamování
nebo podcasting hudby od mnoha vydavatelství jako například Sony, EMI, Warner Music Group,
Universal a další. Hudební platformu Spotify využívá přes 320 milionu lidi ve
180 zemích světa. Lze ji využívat buď zdarma (jen musí posluchač hudby strpět
reklamy), nebo za měsíční paušální poplatek pohybující se okolo 6 euro. Spotify
je leader v oblasti streamování hudby: aktuálně platforma nabízí 70 milionů skladeb a každý den
přibývá 60 000 tisíc nových, což je o 200 % rychlejší tempo růstu než před 2 lety. V platformě působí více než 7,5 milionu hudebních umělců a do roku 2025 jich má být 50
milionů!Velký počet hudebních umělců a jejich digitální interakce s posluchači je silná
kombinace a žádná ze stran nechce z tohoto ekosystému odejít.
Podíl Spotify na trhu streamovacích služeb je kolem 35 %, nenabízí žádnou dividendu a poměrně
často klesá do negativních čísel: rok 2020 byl rokem bídy a akcie od posledních
reportovaných výsledku nabraly medvědí trend. Akcionáři začali být zaslouženě
frustrováni. Spotify stále masivně investuje do svého rozvoje a udržuje si svou konkurenční výhodu.
Mám pocit, že prokáže investorům svoje kvality, že umí plavat vedle největších žraloků, jako je Apple
Music, Amazon Music nebo Tencent Music a umí se svojí dynamikou a houževnatostí
prosadit. RSI je 40 při dnešní ceně 262 USD a rád bych ho viděl o něco níže, kde by byla vhodná cena pro nákup.
Shrnu to: Spotify má skvělý náskok před konkurencí, obchoduje se za 15 násobek účetní
hodnoty, což je oproti konkurenci dobré číslo; neustále vylepšuje své služby a i přesto, že je EPS
negativní, Spotify poroste dál a pro investory bude mít optimistickou budoucnost.
Rozumný vstup do long pozice bude kolem 250 USD na akcii.